GRAFIKA ANIMACJA 3D
 
     
Multimedia
 
POWRÓT DO DOMU
 
 
SYLWETKA ABSOLWENTA SPECJALNOŚCI GRAFIKA ANIMACJA 3D
    Celem specjalizacji jest wykształcenie na poziomie podstawowym tzw. „technical director’a”. Absolwenci po specjalizacji powinni posiadać podstawową wiedzę w zakresie używania technik obróbki obrazu video, komputerowego oraz technik animacji 3D. Powinni w sprawny sposób przygotować model 3D do animacji, oraz zapewnić wsparcie techniczne podczas animacji postaci przez profesjonalnego animatora. Powinni także móc w sprawny sposób kontrolować proces powstawania animacji 3D, efektów specjalnych postprodukcji, poprzez znajomość techniczną procesu. Powinni także w sprawny sposób uruchomić i nadzorować systemy wykorzystywane przy produkcji efektów specjalnych oraz animacji 3D.
Projekt inżynierski-Produkcja filmu animowanego przy pomocy grafiki 3D.
   

Projekt można podzielić na następujące etapy:

Scenariusz wymyślany i tworzony przez studenta, lub gotowy scenariusz tworzony na zajęciach. Animatik który jest fazą testową i służy do wizualizacji scenariusza przeważnie występuje jako narysowany storyboard. Animatik 3Djest to etap w którym analizuje się ruchy kamery i bohaterów w filmie. Animatik 3D po wielu poprawkach staje się filmem animowanym techniką 3D.

Projekt powinien zawierać, animację szkieletowa co najmniej dwóch postaci.
Film powinien trwać od 2 do 4 minut.

Filmy można realizować także wspólnie z innymi studentami..

Projekt inżynierski -Tworzenie kontentu do gry komputerowej:

   

Współpraca przy tworzeniu scenariusza do gry komputerowej lub gotowy scenariusz przygotowany przez studentów na zajęciach.
Tworzenie i wymyślanie wygladu postaci do gry.
Oprawa graficzna .
Modelownie i optymalizacja postaci i środowiska.
Animacja obiektów i postaci.

Przykładowe tematy wykładów
   
  • Nowela scenariusz, główny bohater.
  • Co decyduje o kultowości filmu.
  • Teledysk, nowele filmy krótkometrażowe.
  • Reklama
  • Film Animowany, manga.
  • Montaż, style, zastosowania, znaczenie.
  • Animatik 3D.
  • Podstawy obsługi programu MAYA. Wprowadzenie.
  • Modelowanie
  • Teksturowanie.
  • Oświetlenie.
  • Animacja cząsteczek.
  • Animacja brył sztywnych.
  • Animacja postaci.
  • Tworzenie  drugiego planu.
  • Rendering.
  • Postprodukcja.

Przykładowe tematy wykładów obejmują cały okres specjalizacji. Tematy wykładów ulegają ciągłej modyfikacji w zależności od zapotrzebowania.